چگونه نویسنده شویم

خانه » چگونه نویسنده شویم
چگونه نویسنده شویم

فهرست مطالب

چگونه نویسنده شویم یا آیا من می‌توانم نویسنده باشم موضوعی است که همیشه ذهن نویسندگان تازه‌کار را به خود مشغول کرده.

چگونه نویسنده شویم!

من می‌توانم نویسنده باشم! ترس از نوشتن مانع بزرگی برای نویسندگان تازه کار است. این ترس ناشی از روش‌های اشتباهی است که از همان دوران دبستان در آموزش مهارت‌های اصلی در ما به وجود آمده است.

یکی از این مهارت‌های اصلی «نوشتن» است. الفبا، کلمه و جمله را یاد گرفتیم، اما بلد نیستیم که چگونه از این‌ها برای نوشتن یک نامه ساده به همکلاسی یا پدر و مادر خود استفاده کنیم. همین موضوع باعث شده که اغلب ما از همان کودکی از نوشتن بترسیم!

روبرو شدن با این ترس براازه کاری سخت است.

مهم‌ترین روش برای غلبه بر این ترس:

۱- هر روز بنویسیم:

هر روز و هر زمان که دل‌مان خواست و ذهن آمادگی بیشتری دارد، درباره یکی از اتفاقاتی که همان روز یا روز قبل برای‌مان پیش آمده، مطلبی را بنویسیم.

حضور در یک مهمانی، یک اتفاق خاص و هیجان‌انگیز در محیط کار و یا دیدن یک رویداد جالب در خیابان، سوژه‌های خوبی برای نوشتن خواهند بود. مهم نیست چه طور بنویسیم، بلکه فقط باید نوشت. این روزانه نویسی و نوشتن خاطرات و اتفاقات روزانه، بهترین تمرین برای نوشتن است. هر انسانی به میزان پرسش‌هایی که از هستی خود دارد، به میزان چالش‌های فکری و به میزان این‌که چقدر از خود و از پیرامون و نوشته‌هایش سوال دارد، وجود دارد.

۲- پرسیدن ۳ سوال اساسی

هنگام نوشتن یک داستان سه سوال اساسی را باید همیشه از خود بپرسیم:

یکم: چرا باید بنویسم؟

دوم: چه‌ها باید بنویسم؟

سوم: چگونه باید بنویسم؟

پاسخ به این سه سوال به همان اندازه که آسان است به همان مقیاس هم دشوار است و یک نویسنده و هنرمند در این مسیر پرخطر، مراحل زیادی را طی کرده تا به اکنونیت خود رسیده است.

 

مقاله مرتبط: ۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان

 

مهم‌ترین چالش‌های نویسندگان تازه کار

اما یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های نویسندگان تازه کار این است که معتقدند، دیگر سوژه‌ای نمانده که بخواهیم درباره‌اش چیزی بنویسم و معتقدند که در دنیا همه‌ی سوژه‌ها نوشته شده است. این بزرگ‌ترین اشتباه و خطرناک‌ترین تصور است. چرا که پیرامون ما و زندگی ما پر از سوژه‌های بکر و تازه و جذاب است.

فقط کافی‌ست کمی نوشتن یاد بگیریم، آن‌وقت متوجه خواهیم شد که چه سوژه‌های خوبی در اطراف‌مان وجود دارد. نویسنده همیشه باید هدفی را دنبال کند و هدف اصلی چاپ کتاب و نوشته‌هایش است و این که در مسابقات داستان نویسی شرکت کند و موفقیت به دست آورد. این‌ها همه شدنی است، اگر فردی برای نویسنده شدن تلاش کند و تصمیم بگیرد…

به قلم: یوسف یزدانی

 

 

مقاله مرتبط: داستان نویسی به سبک یوسف یزدانی

نویسندگان و دانشجویان گرامی سؤالات خود در مورد نحوه‌ی اخذ مجوز چاپ کتاب، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، استخراج کتاب از پایان‌نامه و تبدیل پایان‌نامه به کتاب، هزینه‌ها و مراحل چاپ کتاب، نحوه‌ی عقد قرارداد برای چاپ کتاب، نگارش پایان‌نامه و اکسپت مقالات ای اس ای (ISI) و ای اس سی و چاپ  کتاب در تمام زمینه‌های موردنظر از طریق فرم زیر با ما درارتباط باشید.

 

  • انجام مقاله و پایان نامه رشته هنر(کلیه گرایش‌ها) مقطع کارشناسی و ارشد.
  • چنانچه برای انجام پروژه و ژوژمان دانشجویی خود، نیاز به کمک دارید اینجا را کلیک نمایید.

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری
پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)