۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان

خانه » ۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان
پایان نامه ارشد

فهرست مطالب

اگر دانشجو هستید یا تخصصی دارید، یکی از ارزشمندترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید، نوشتن یک کتاب درباره رشته تحصیلی و تخصصتان است.

شاید این سؤال پیش بیاید که هدف از نوشتن کتاب چیست. وقتی یک دانشجو، پایان‌نامه دارد چرا باید مطالب ارزشمندش را به‌صورت کتاب هم منتشر کند؟ کتاب می‌تواند جزو رزومه یک دانشجو باشد. حتی می‌تواند محصولی باشد!

۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان و متخصصان

 

اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و می‌خواهید نمره خوبی در پایان‌نامه بگیرید توصیه می‌کنم به‌جای نوشتن مقاله، پایان‌نامه خود را به کتاب تبدیل کنید. این کار هم هزینه‌ی کمتری می‌خواهد هم‌زمان کمتری نسبت به مقاله می‌برد.

برای اینکه مطالب شما گم نشود و به دست کسی نیافتد توصیه می‌شود کتابتان را در تیراژ کم چاپ کنید بعد از بازاریابی یا پیدا کردن اسپانسر آن را در تیراژ بیشتر چاپ کنید. کافی است ناشر به شما نامه‌ای برای چاپ دوم بدهد شما می‌توانید کتابتان را هرکجا که دوست دارید به چاپ برسانید.

در رزومه تحصیلی و مصاحبه‌ی دکترا، داشتن کتاب امتیازی دارد. اگر یک کتاب و یک مقاله داشته باشید خیلی بهتر از آن است که دو تا مقاله داشته باشید.

یک استراتژی بسیار عالی این است که به کتاب به‌عنوان محصولی برای ایجاد سود نگاه نکنیم! اگر تعداد زیادی از کتابمان را حتی باقیمت تمام‌شده بفروشیم، مسیر تبدیل‌شدن به دانشجوی باسابقه‌ی عالی را با سرعت بسیار بیشتری طی خواهیم کرد. کسانی که با خواندن کتاب، به تخصص و آموزش‌های ما علاقه‌مند می‌شوند، خیلی راحت حاضر می‌شوند مبالغ بسیار بیشتری در صورت استخدام بپردازند و یا در صورت تدریس از آموزش‌های تخصصی‌تر ما استفاده کنند.

حتی می‌توانید در خود کتاب، تبلیغ محصولات دیگر را انجام دهیم و مثلاً توصیه کنیم یک ویدیوی آموزشی تهیه کنند. به‌این‌ترتیب کتاب ابزاری عالی برای بازاریابی محصولات دیگر خواهد بود. پس یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها این است که کتاب را با سود بسیار ناچیزی بفروشید و از آن به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی محصولات و خدماتتان استفاده کنید.

شاید دانشجو نیستید و تخصصی دارید. مثلاً گرافیست هستید. افراد و شرکت‌ها پروژه طراحی را خیلی راحت‌تر به شما واگذار می‌کنند؛ اگر نویسنده کتابی درزمینهٔ طراحی گرافیک باشید.

 

مقاله مرتبط: داستان نویسی به سبک یوسف یزدانی(نویسنده- کارگردان- بازیگر)

مقاله مرتبط: آموزش نوشتن پروپزال و پایان‌نامه نویسی

 

در این مقاله به ۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجوی عالی می‌پردازیم

۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان و متخصصان

۱- ایجاد اعتبار سریع

کتاب تنها موردی است که به‌محض چاپ شدن می‌تواند اعتبار شمارا بالا ببرد. افراد جامعه برای نویسندگان کتاب احترام زیادی قائل هستند. در برخورد با افراد وقتی متوجه شوند که شما نویسنده هستید ناگهان شرایط عوض می‌شود. دید آن‌ها به شما عوض می‌شود. با احترام بسیار بیشتری برخورد می‌کنند و سؤالات بیشتری می‌پرسند. کتاب اعتبار شمارا به‌عنوان متخصص بالاتر می‌برد. و به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

 

۲- درخواست سخنرانی

اگر کتاب چاپ‌شده داشته باشید افراد بیشتری از شما درخواست‌ سخنرانی خواهند داشت. شرکت یا سازمان‌ها با شما تماس می‌گیرد و از شما می‌خواهند دقیقاً همان مطالب کتاب را در یک کارگاه آموزشی یا همایش ارائه بدهید. یک کتاب باعث می‌شود آن فرد حاضر باشد مبلغ قابل‌توجهی بپردازد و همان مطالب را مستقیم از نویسنده کتاب بشنود. سود کتاب شاید زیاد نباشد؛ ولی با چند سخنرانی، مبلغ قابل‌توجهی عاید شما می‌شود که نتیجه چاپ همان کتاب است.

 

مقاله مرتبط: کسب درآمد از نوشتن کتاب

 

۳- چاپ مقالات در مجلات

وقتی نویسنده کتاب باشید مذاکره با مجلات خیلی راحت‌تر می‌شود. وقتی با سردبیر یک مجله درباره چاپ مقاله صحبت می‌کنید، معمولاً سابقه شما پرسیده می‌شود. به‌محض گفتن این موضوع که نویسنده کتاب هستید خیال سردبیر راحت می‌شود. او مطمئن می‌شود تا حدی با اصول نگارش آشنایی دارید. شما یک نویسنده هستید، پس چاپ مقالات شما می‌تواند به اعتبار آن مجله کمک کند.

 

۴- مصاحبه با شما

رسانه‌های مختلف دوست دارند با نویسندگان کتاب مصاحبه انجام دهند و از نظرات و توصیه‌های تخصصی نویسنده استفاده کنند. یک ایده‌ ساده این است که چند نسخه از کتاب را برای مجلات و رسانه‌ها به‌عنوان هدیه بفرستید. حتی شاید بهتر باشد نامه‌ای را ضمیمه کنید و در آن خودتان را معرفی کنید و آمادگی‌تان را برای همکاری اعلام کنید. شاید برخی از آن‌ها با شما تماس بگیرند و درخواست مصاحبه با شمارا داشته باشند. به همین راحتی ارتباط با رسانه‌ها و مجلات آغاز می‌شود.

 

۵- اعتبار جهانی

تمام کتاب‌هایی که می‌نویسید و چاپ می‌شود، در سایت کتابخانه ملی ایران ثبت می‌شود. حتی اگر در ایران هستید و کتابی به زبان فارسی نوشته‌اید، همین موضوع می‌توان برایتان اعتبار جهانی ایجاد کند. برای عضویت در یک سایت خاص که  اعلام کردند فقط نویسندگان می‌توانند عضو شوند. لینک کتاب‌هایی که نوشته بودید را برایشان بفرستید. آن‌ها بررسی می‌کنند که لینک مربوط به کتابخانه ملی ایران است. سپس با گوگل ترنسلیت موارد را چک کردند و به‌عنوان نویسنده شمارا می‌پذیرند. البته یک پیشنهاد عالی آن است که کتابتان را به انگلیسی ترجمه کنید و در سایتی مانند آمازون نیز منتشر کنید.

 

۶- تولید محتواهای کوتاه برای رسانه‌های اجتماعی

یکی از ایده‌های بسیار خوب برای معرفی خودتان آن است که بخش‌های مختلف کتاب را به‌صورت ویدیوهای کوتاه در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید و در ویدیو اشاره‌کنید که این مطلب بخشی از کتابی است که خودتان نوشته‌اید. با هر ویدیویی که منتشر می‌کنید، تعدادی از کتاب‌ها فروخته خواهد شد. همچنین در رسانه‌های اجتماعی هم اعتبار بیشتری به‌عنوان نویسنده خواهید داشت.

 

نویسندگان و دانشجویان گرامی سؤالات خود در مورد نحوه‌ی اخذ مجوز چاپ کتاب، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، استخراج کتاب از پایان‌نامه و تبدیل پایان‌نامه به کتاب، هزینه‌ها و مراحل چاپ کتاب، نحوه‌ی عقد قرارداد برای چاپ کتاب، نگارش پایان‌نامه و اکسپت مقالات ای اس ای (ISI) و ای اس سی و چاپ  کتاب در تمام زمینه‌های موردنظر از طریق فرم زیر با ما درارتباط باشید.

 

  • انجام مقاله و پایان نامه رشته هنر(کلیه گرایش‌ها) مقطع کارشناسی و ارشد.
  • چنانچه برای انجام پروژه و ژوژمان دانشجویی خود، نیاز به کمک دارید اینجا را کلیک نمایید.
آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

1 دیدگاه در “۶ مزیت نوشتن کتاب برای دانشجویان

  1. Glucorelief گفت:

    I do agree with all the ideas you have introduced on your post They are very convincing and will definitely work Still the posts are very short for newbies May just you please prolong them a little from subsequent time Thank you for the post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری
پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)