پویانمایی به چه معناست

خانه » پویانمایی به چه معناست

فهرست مطالب

پویانمایی به چه معناست؟

هنر حرکت بخشیدن به تصاویر بیجان را پویانمایی میگویند. به عبارت دیگر پویانمایی سلسله‌ای از تصاویر است که به دنبال هم دیده می شوند و به دلیل خطای دید، آن‌ها را متحرک می‌بینیم. 

پویانمایی شاخه‌ای از سینماست که تمام تخصص‌های سینما همچون کارگردانی،تصویربرداری، تدوین، صدا، آهنگ و… در آن وجود دارد. این شاخه از سینما با قابلیتهای فنی و ساختاری که در خود نهفته دارد، مرزهای سینمای زنده را پشت سر گذاشته است و کمتر فیلمی را می‌توان سراغ گرفت که به نحوی از قابلیت‌های پویانمایی بهره نبرده باشد. آشنایی با رایانه، طراحی و وجود ذهن خالق در انتخاب سوژه‌های تخیلی و فانتزی از لازمه‌های هنری برای هنرجویان علاقه‌مند به تحصیل در این رشته می‌باشد.

 

قلمرو دانش در رشته‌ی پویانمایی

هنر پویانمایی را باید مجموعه‌ای از هنرها دانست که در این میان نقش هنرهای نقاشی، سینما، آهنگ پررنگ‌تر است. از طرفی برای شناخت و درک هنر پویانمایی باید تصویر و حرکت را هم‌زمان شناخت. هنرجویی که بواسطه جذابیت‌های فوق‌العاده فیلم‌های پویانمایی و جنبه‌های سرگرم‌کننده آن‌ها به تحصیل در این رشته و کار حرفه‌ای در آن علاقه‌مند شده است، باید بداند داشتن انگیزه و تالش بسیار، شرط اول برای یادگیری است. او باید در زمینه‌های مختلف هنری، دانش و توانایی نسبی داشته باشد؛ برای نمونه، اگر به مدل‌سازی عروسکی و رایانه‌ای علاقه‌مند است، باید با هنر حجم‌سازی آشنایی داشته باشد. اگر می‌خواهد آهنگ فیلمش را بسازد و یا به عنوان کارگردان راجع به موزیک ساخته شده فیلمش نظر دهد، باید هنر آهنگ را بشناسد و در این میان مسلماً نیاز او به شناخت هنر طراحی و نقاشی بیشتر از سایر هنرهاست. او به عنوان یک متحرک‌ساز باید به طراحی حالت ها و حرکات کاملا مسلط باشد و به عنوان یک تصویرساز، طراح شخصیت و یا طراح فضا شناخت کافی از طراحی و نقاشی داشته باشد.

الهام از طبیعت در رشته

ایده‌ی بسیاری از اختراعات بزرگ بشری که سر منشأ تحولاتی بزرگ در زندگی انسان گردیده‌اند، با الهام از طبیعت و یا تقلید از سازوکارهای طبیعی صورت گرفته است. این الهام گرفتن از طبیعت، در طول تاریخ سبب شکل‌گیری علمی به نام بیونیک شده است. در این علم، طبیعت همواره به عنوان یک راهنما برای انسان در جهت رسیدن به اهدافش
و گاه نیز به عنوان مدلی برای الگوبرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: کتاب دانش فنی پایه

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من