انواع هنر و شاخه های آن

خانه » انواع هنر و شاخه های آن

فهرست مطالب

هنر برتر از گوهر آمد پدید

در این مقاله می‌خواهیم انواع هنر و شاخه های آن را بشناسیم. پس با ما باشید.

در فرهنگ، واژه«هنر» با نیکی و خوبی هم پیوند بوده و به معنای علم، فضیلت کمال وتوانمندی است و همهعرصه‌های فرهنگ و تمدن ما را دربهترین و زیباترین صورت‌ها با هنر عجین کرده است و در فرهنگ غرب واژه«هنر» به معنی صناعت به هم پیوسته و درست کردن آمده که همراه با نظریه‌پردازی منشأ بسیاری از هنرهای معاصر است.
آثار هنری مجموعه‌ای از تولیدات ذهنی یا ساخته های دست انسان است که در قالب آثار هنری مانند شعر و داستان، نقاشی و طراحی، فیلم و تصویر متحرک، عکاسی
و چاپ، موسیقی و تئاتر و سایر هنرهای کاربردی مانند معماری، معماری داخلی، گرافیک و طراحی صنعتی و … خلق می‌شوند تا بر اندیشه و عواطف و احساسات انسان اثر گذاشته و معانی و مفاهیم متعالی را در قالبی زیبا در اختیار مخاطبین قرار دهند و سبب ارتقاء سطح زندگی و رفع نیازهای بشر شوند. نقش هنر زمانی ماندگار و طولانی خواهد بود که نمودِ « زیبا» داشته باشد و این به تلاقی روح بزرگ و نبوغ و قدرت آفرینش هنرمند با ضمیر و روح مخاطب است.
هنر در قالب عناصر کاربردی ضمن اصالت و زیبایی و اثرات روحی از طریق عرصه محصولات کارآمد با دوام وکم‌هزینه در خدمت ارتقای سطح زندگی جامعه و رفع نیازهای فردی قرار می‌گیرد.

 

نقاشی مدرن، واسیلی کاندینسکی

 

هنر  جهت هدایت، حرکت و رشد جامعه را تعریف می‌کند و بر غنا و کیفیت زندگی می‌افزاید.
هنر یا پیرو است و یا پیشرو (آوانگارد). هنر پیرو تکنیک هنری را در خدمت خواسته‌ها و تمایلات، اخلاقیات و دانسته‌های متعارف قرار داده و از آن تبعیت می‌کند و ممکن است با سرگرمی در تخیلات و پاسخگویی صرف به بازار مصرف سروکار پیدا کند. اما هنر پیشرو خلاف عادات روزمره به شناخت حقایق جدید و نقد و تصفیه واقعیات موجود می‌پردازد، افق‌های کیفی و نوینی را به ظهور می‌رساند. چنین هنری در استیلای حقیقت است و با بیان حقیقت و تجسم ارزش ها تقدس می‌یابد و بستر حیات زیبا و متعالی انسان را هموار می‌سازد.  یا مانند هنرهای کاربردی نیازهای ضروری جوامع انسانی را در زیباترین و بهترین شکل ممکن تأمین می‌کند.
هنر به انسان امکان می‌دهد که شناخت و دریافت‌های متعالی خود را به زبان و روشی که جز آن امکانپذیر نیست یعنی به « زبان هنر» به دیگران انتقال دهد. هنر از یک طرف با تفکر و تخیل و آفرینشگری همراه است و از سوی دیگر به مهارت فن و صناعت وابسته است. لذا اثر هنری هم واجد ارزشهای توصیفی بوده و هم دارای ارزش های مفهومی و نمادین است.  دارای واجد ابعاد تکنیکی و فنی می باشد.
 در رشته‌های مختلف هنری رهگشای انسان به سوی زندگی بهتر و کمال مطلوب است.

 

منابع: کتاب طراحی و زبان بصری- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

 

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من