نکاتی که پیش از نگارش رساله دکتری هنر باید بدانیم!

خانه » نکاتی که پیش از نگارش رساله دکتری هنر باید بدانیم!

فهرست مطالب

نکاتی که پیش از نگارش رساله دکتری هنر باید بدانیم!

رساله دکتری هنر نقطه عطفی در زندگی حرفه ای بسیاری از افراد محسوب می شود. نگارش رساله به ترکیبی از مهارت های مختلف و همچنین دقت و خلاقیت نیاز دارد. در طول فرایند نگارش پایان نامه، شما مسیر یادگیری را با شیب بسیار تندی طی خواهید کرد اما در نهایت، دستاوردها و تجربه هایتان در این راه می توانند موقعیت های شغلی بیشتری را در آینده برایتان به ارمغان آورند. نگارش رساله دکتر هنر کار آسانی نیست و انجام دادن آن در یک الی دو ماه، امکان پذیر نمی باشد. ما در این مقاله نکاتی را مرور خواهیم کرد که هر دانشجوی هنر، فارغ از نوع رشته ای که در آن فعالیت می کند، باید پیش از شروع نگارش رساله دکتری هنر خود بداند.

 

هنر یک مفهوم انتزاعی است!

هنر یک مفهوم ذهنی و انتزاعی است. به همین خاطر، تعریف معیارهای مشخصی برای ارزیابی آن را در چارچوب های آکادمیک دشوار است. بسیاری از موضوعات، اصلا قابل ارزیابی نیستند یا حداقل ارزیابی آنها در چارچوب معیارهای آکادمیک، توسط کمیته دفاع، بسیار دشوار است. این نکته ای است که به هنگام انتخاب موضوع تز دکتری باید مد نظر داشته باشید. مشورت با استاد راهنما، تحقیق پیرامون موضوعاتی که به شما پیشنهاد می شوند و کمک گرفتن از هنرمندان متخصص در حیطه مد نظر، تا حدی می تواند این چالش را برایتان برطرف سازد. هرچقدر معیارهای ارزیابی برای موضوع مد نظر شما بهتر تعریف شده باشند، شانس بیشتری برای دفاع با نمره خوب را خواهید داشت.

 

هنر انتزاعی

هنر یک مفهوم انتزاعی است!

 

رساله دکتری هنر و متد های تحقیقاتی

بخش مهمی از رساله دکتری در هر رشته ای به تحقیقات شما بستگی دارد. روش های تحقیق سنتی ممکن است برای پایان نامه هایی در رشته های علوم انسانی و طبیعی کاربرد داشته باشند، اما بسیاری از آنها در رشته هنر کاربردی ندارند. معمولا رساله دکتری هنر دارای دو بخش علمی و علمی است و تحقیقات باید هر دو بخش را به شکل جامع پوشش دهند. این موضوع به طور خاص زمانی که سعی در ادغام روش شناسی های مختلف دارید، اهمیت پیدا می کند. برای آنکه بتوانید بهینه ترین روش تحقیق پیرامون موضوع رساله دکتری خود را بیابید، استفاده از تجربه سایر دانشجویان، ازمون و خطا و مشورت گرفتن از افراد هنرمندی که این مسیر را طی کرده اند را توصیه می کنیم. همچنین می توانید از نظرات افرادی که به طور خاص در زمینه تحقیق پروژه های هنری خدمات ارائه می دهند، استفاده کنید.

 

مقاله مرتبط: چگونه مسیر نگارش رساله دکتری هنر را آسان سازیم؟

 

نگارش رساله دکتری هنر: اصل یا کپی؟

یکی از چالش های رایج در میان دانشجویان برای نگارش رساله دکتری هنر، ایجاد تعادل میان اصالت اثر و تاثیری است که از جنبش ها یا سبک های هنری موجود گرفته اند. یک اثر هنری ممکن است با الهام از آثار هنرمندان بزرگ دنیا خلق شود. اینکه تا چه حد این اثر تحت تاثیر یک جریان هنری است و تا چه حد، کاملا کپی است، در نگارش رساله دکتری هنر اهمیت دارد. تشخیص مرز میان این دو بسیار دشوار است و معمولا به همین خاطر است که بسیاری از رساله های دکتری به شکست منتهی می شوند. یک رساله دکتری هنر موفق، در عین شناخت و الهام گرفتن از آثار موجود، باید بتواند یک دید جدید و منحصر به فرد را به این حوزه اضافه کند.

 

رویکردهای بین رشته ای در هنر!

بسیاری از پروژه های هنری موفق معاصر نتیجه همکاری و هم اندیشی بین رشته ای است. بسیاری از این پروژه ها از تکنیک ها و دانش در زمینه های مختلف استفاده کرده اند. تلاقی رشته ها، دیدگاه ها، علوم و فنون متفاوت همواره سبب شده است تا آثاری منحصر به فرد و بدیع شکل بگیرند اما گاهی، به ثمر رساندن این تلاقی ضمن حفظ انسجام و مسیر رشد پایان نامه کار دشواری است. به بیان ساده تر، در چنین شرایطی شما ممکن است خیلی راحت از موضوع اصلی پایان نامه و پروپوزالی که از آن دفاع کرده اید، دور شوید. مشورت مداوم با استاد راهنما در مسیر انجام پروژه می تواند بسیار سازنده باشد.

 

کلام آخر 

ما در این مقاله نکاتی را مرور کردیم که هر دانشجوی هنر پیش از شروع به نگارش رساله دکتری خود باید آنها را بداند. همانطور که مرور شد، مسلما مشورت با استاد راهنما و سایر افرادی که این مسیر را طی کرده اند، می تواند به شما در این راه بسیار کمک کند. پروژه هنر پاتوق بسیاری از هنرمندان در رشته های مختلف هنر است که آماده اند تا به شما در مراحل مختلف نگارش یک رساله دکتری و همچنین انجام پروژه های مرتبط با حوزه های مختلف هنر، کمک کنند. بنابراین اگر فکر می کنید در مسیر انجام رسالت خود در دنیای هنر گم شده اید، سری به پاتوق دوستان خود بزنید!

 

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری
پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)