سرپوش زنان ماد تا صفوی

خانه » سرپوش زنان ماد تا صفوی
پوشش سر زنان

فهرست مطالب

سرپوش زنان ماد تا صفوی

چکیده

پوشش سر یکی از مباحثی است که همیشه در تمام دوران زندگی بشر با اهداف مختلفی به آن پرداخته شده است. این پوشش باعث تاثیرگذاری و البته در مواردی متاثر از مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده است. با توجه به کمبود اطلاعات مستند در این حوزه، سعی شده به جمع آوری اطلاعاتی به روش توصیفی تحلیلی با توجه به آثار تصویری و تارخی موجود در آثار هنری متفاوت و کتب مربوطه ی باقی مانده، در دو دوره قبل از اسلام و بعد از اسلام پرداخته شود. تلاش بر این بوده است که از دوران مادها که پیشرفت تمدن مشاهده می‌شود، تا صفویان که اوج هنرنمایی در تاریخ ایران است، مطالعه کاملی صورت گیرد. در این مقاله شناخت انواع سرپوش ها و بررسی تاثیراتی مانند مذهب در دوران هخامنشی، فرهنگ هلنیستی در دوران اشکانی و احیای سنتی ایرانی با سیاست ساسانی روی سرپوش بوده است. که نهایتا در این دوران سرپوشها به دو دسته رسمی و غیررسمی تفکیک شدند. در ادامه با بررسی مکاتب هنری بعد از اسلام، در دوران سلجوقی، ایلخانی، تیموری و صفوی، انواع سرپوشهای زنان هر دوره درگروههای درباری و غیردرباری دسته بندی گردید. در مجموع سرپوشهایی که مورد استفاده در این دوران تاریخی بوده اند با توجه به کارکرد و اصالت از یکدیگر تفکیک شدند. همچنین سرپوشهایی که در دوران معاصر نیز کاربرد دارند، یا می تواند مورد استفاده در طراحی سرپوش زنان جامعه امروزی قرار گیرند، استخراج شده است. تا در راستای استفاده آگاهانه و طراحی تخصص از این اطلاعات بهره برداری شود. در مطالعه پیش رو محقق می کوشد تا به سوالات از قبیل ۱- زنان در طول دوره تاریخی(از دوران مادها تا صفویان) از چه نوع سرپوش هایی استفاده کرده اند؟ ۲- چه عواملی باعث ایجاد تغییر در پوشش سر زنان در دوره های مختلف تاریخ می شود؟     

۳- کدام یک از سرپوشهای زنان در طول دوره تاریخی(از دوران مادها تا صفویان) قابلیت کاربردی نمودن در جوامع امروزی دار دارند؟

در این مطلب خوانده می شود تفکیک سرپوش زنان در دوره ماد- هخامنشی- اشکانی- ساسانی… صفویه

 

 مطلب فوق قسمتی از مقاله می باشد. جهت سفارش انجام مقاله و پایان نامه رشته هنر با ما تماس بگیرید.

 

 

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری 

تالیف و چاپ کتاب

پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)