پاپ آرت در طراحی مد

خانه » پاپ آرت در طراحی مد

فهرست مطالب

پاپ آرت در طراحی مد

 ویژگی ‌های پاپ آرت عبارت است از:

  • عامه‌پسند
  • زودگذر
  • قابل گسترش
  • کم هزینه
  • قابل تولید انبوه
  • جوان‌پسند
  • هوشمندانه و فریبنده
  • پرسروصدا و پرشور

پس از آغاز این جنبش در ایالات متحده آمریکا، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و همچنان نیز بر هنرهای زیبا و فرهنگ عامه‌پسند امروز اثرگذار است.

 

 

اثر پاپ آرت در طراحی مد

سبک پاپ آرت در مدت زمان کوتاهی دنیای مد را متحول کرد و تأثیرش آ‌نچنان ماندگار بود که همچنان در میان طراحان معاصر محبوب و برای مخاطبان جذاب است. علاقمندان به طراحی لباس برای طراحی لباسی جذاب که بیشتر در بین عموم مردم محبوب شود در دوره طراحی لباس به ایده هایی جدید می‌رسند.

تأثیر پاپ آرت در طراحی مد از دهه ۶۰ شروع شد و همچنان ادامه دارد. بعد از پایان یافتن جنگ جهانی و کاهش فشار اقتصادی و روانی بر مردم لباس ها و اکسسوری ها تنوع بیشتری پیدا کردند و پاپ آرت شروع به گسترش در دنیای مد کرد. در این دوران طراحان مد با ایده های ناب الهام بخش یکدیگر بودند.

در زمینه اثری که پاپ آرت در طراحی مد داشت نام طراح فرانسوی، ایو سن لارن Yves Saint Laurent)) بسیار می درخشد. ایو سن لوران اولین طراحی است که اثر هنری را به لباس تبدیل کرد. لوران در هر کالکشن خود ایده هایی از هنرهای تجسمی به خصوص نقاشی را با طراحی لباس ترکیب می کرد. لوران به مدت چهار سال نزد کریستین دیور دستیار بود و پس از مرگ دیور، لارن خانه مد خود را در سال ۱۹۶۱ میلادی افتتاح کرد.

سبک پاپ آرت موجب شد طراحان مد از المان های عجیب و غریب به همراه رنگ های شاد و فانتزی در ایده پردازی و کالکشن سازی استفاده کنند. استفاده از تصاویر افراد مشهور برای چاپ روی لباس، شبیه سازی از کالاهای مردمی مانند روزنامه، کنسرو، قوطی های نوشابه کوکاکولا و پپسی در مجموعه معروف ترین طراحان مد دیده می شود.

اندی وارهول یکی از هنرمندان معروف در زمینه سبک پاپ آرت هست. وارهول به عنوان پیشگام پارپ آرت شناخته شده است. او با مجله هایی همچون گلامور(Glamour)  و مادمازل (Mademoiselle) همکاری داشته است، و با تصویر گری در مجله وگ (Vogue) به دنیای مد وارد شد. تصویرگری های وارهول الهام بخش بسیاری از طراحان مد مانند ورساچه بود. اولین طراحی وارهول درسبک پاپ آرت الهام گرفته شده از کالای تولیدی آمریکا و در زمینه مصرف گرایی بود.

بزرگ ‌ترین موزه دنیا در پیتسبرگ پنسیلوانیا به آثار وارهول اختصاص داده شده است. وارهول پرتره ‌های زیادی را از چهره ‌های بازیگران مشهور، شخصیت های سیاسی و موسیقیدانان کشیده است. در سال‌ های ۱۹۶۰ وارهول نقاشی هایی از محصولات آمریکایی نظیر قوطی های سوپ کمپبل و بطری کوکاکولا را نمایش داد. وارهول برای اولین بار ۳۲ عدد طرح (۳۲ طعم مختلف کنسرو) از یک قوطی سوپ کمپبل را به تصویر کشید.

با ورود این سبک به دنیای مد و فشن رنگ های خاکستری و خاموش جای خود را به رنگ های شارپ و زنده دادند. همچنین کت و شلوار رسمی نیزمنسوخ شدند و در عوض تونیک های بلند و کوتاه با طرح های چاپی فانتزی و رنگارنگ پا به عرصه وجود گذاشتند. بدین ترتیب در سال ۱۹۹۱ با چاپ رنگی پرتره تکرار شده هنرمند سینما یعنی مرلین مونرو توسط یک مدل آمریکایی مشهور به نام Linda Evanglistan به معرض نمایش و فروش گذاشته شد. آن رمان ایو سن لورن طراح خلاق برند دیور Dior نیز آن را در کالکشن خود با عنوان مجموعه موسیقی پاپ تکرار کرد. همچنین اموزه طراحان مد و فشن با توجه به خصوصیات این سبک هنری در پی خلق مدل های متنوع برای انبوه مردم هستند تا بتوانند نیاز های آنان را بر این اساس هموار کنند. 

 

پاپ آرت در طراحی مد

 

 

در قسمت اول تاریخچه پاپ آرت توضیح داده شده.

 

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری 

تالیف و چاپ کتاب

پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)