معرفی بهترین کاغذ طراحی

خانه » معرفی بهترین کاغذ طراحی

فهرست مطالب

معرفی بهترین کاغذ طراحی

وقتی شما در مورد آثار هنری خود حرفه ای تر می شوید و شاید فکر کنید که آیا از بهترین کاغذ برای طراحی خود استفاده می کنید؟؟؟ شما زمان کافی را برای نقاشی های خود صرف می کنید، شاید باید روی کاغذ طراحی با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

 

انواع و پیکربندی‌های کاغذ بسیار زیاد است که انتخاب یکی از آنها واقعاً خسته کننده است. به خصوص اگر کاغذ خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید که از نظر فیزیکی نمی توانید کاغذ را ببینید.

 

همچنین شایان ذکر است: آنچه برای مداد استفاده می کنید ممکن است کاغذ مورد علاقه شما برای نقاشی های زغالی شما نباشد. بله، اگر در چندین رسانه طراحی مختلف کار می کنید، احتمالاً باید روی چند صفحه مختلف کاغذ طراحی سرمایه گذاری کنید.

 

 

هنگام انتخاب کاغذ ۴ ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اندازه
  • وزن
  • دندان
  • اسیدیته

 

 

اندازه کاغذ

 

اگرچه اغلب شما کاغذ را بصورت بسته ای(پد) می‌خرید، می‌توانید ورق های جداگانه نیز بخرید. صرف نظر از اینکه باید اندازه معمولی را که در آن نقاشی می کنید در نظر بگیرید.

ایده خوبی است که کاغذی بخرید که کمی بزرگتر از اندازه طرحی است که می خواهید تکمیل کنید. به این ترتیب می توانید یک حاشیه خالی در اطراف نقاشی خود حفظ کنید. این حاشیه به شما یک منطقه تمیز برای برداشتن نقاشی خود می دهد.

همچنین تضمین می‌کند که کاغذ در لبه‌ها خم نشده و چروک نمی‌شود که اگر درست تا لبه کاغذ نقاشی بکشید این اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نقاشی‌هایی با ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی‌متری ایجاد کنید، به سراغ برگه ای با ابعاد ۲۷×۳۵ بروید و یک لبه حاشیه‌دار را حفظ کنید!

وزن کاغذ

 

وزن کاغذ که اغلب اشتباه گرفته می شود، نشان دهنده ضخامت کاغذ است. هرچه کاغذ “سنگین تر” باشد، ضخیم تر خواهد بود. 

 

به طور کلی برای کاغذهای سنگین تر/ضخیم تر هزینه بیشتری می کنیم. کاغذ آبرنگ کاغذ خوبی برای طراحی است زیرا ضخیم است ولی بسیار گران است.

 

 

 

دندان کاغذی

 

هر نوع کاغذ طراحی دارای بافتی است که هنرمندان آن را “Tooth/دندان” کاغذ می نامند. در نهایت یک کاغذ می تواند بسیار صاف یا بسیار زبر باشد. اینکه کدام بافت بهتر است نه تنها با وسیله ای که در آن می کشید، بلکه بر اساس سبک، ترجیحات و موضوع شما نیز تعیین می شود.

به طور کلی ابزارهای ریز مانند مداد (گرافیت یا رنگی)، خودکارها و نشانگرها برای کاغذهای صاف تر مناسب هستند در حالی که رسانه های دانه درشت تر مانند زغال به کاغذ با دندانه بیشتری نیاز دارند (کاغذ زبرتر).

 

 

اسیدیته

هر چیزی که ترسیم می کنید و انتظار دارید تا سال ها نگه دارید، باید روی کاغذ بدون اسید کشیده شود. اطمینان حاصل کنید که کاغذی که می‌خرید این موضوع را ذکر کرده باشد. کاغذهای طراحی با بهترین کیفیت! تولیدکنندگان با افتخار اعلام خواهند کرد که کاغذ طراحی آنها “بدون اسید” یا “ph-neutral” است. این تضمین می کند که کاغذ شما با افزایش سن تغییر رنگ نمی دهد، شکننده نمی شود یا در طول سال ها از هم نمی پاشد.

 

 

 

بهترین کاغذ طراحی با مداد (گرافیت)

 

اگر به طور خاص به دنبال ظاهری خشن در آثار هنری خود نباشید، می خواهید هنگام سایه زدن با مداد از کاغذی استفاده کنید که دندانه کمتری دارد. کاغذ صاف تر باعث می شود کار با مداد شما واقعاً دقیق باشد و در نتیجه جزئیات نقاشی های شما را افزایش می دهد.

اگر میخواهید جزئیات نقاشی شما دقیق تر باشد کاغذ صاف تر مخصوصاً هنگام طراحی کوچک مناسب شماست. کاغذ زِبر واقعا می تواند وضوح کوچکترین جزئیات شما را محدود کند.

 

 

بهترین کاغذ طراحی برای زغال چوب

 

به طور کلی، در مقایسه با آنچه که معمولاً با مداد گرافیتی استفاده می کنید، کاغذی می خواهید که کمی زبرتر (دندانه تر) برای طراحی زغال چوب باشد. ذرات زغال برای چسبیدن به آن دندان اضافی نیاز دارند.  برند Strathmore برای طراحی زغال چوب مناسب است.

 

 

 

بهترین کاغذ طراحی برای قلم و جوهر

من واقعاً هیچ دلیلی برای استفاده از کاغذ زِبر برای نقاشی های قلم یا جوهر نمی بینم، بنابراین به طور کلی شما به یک کاغذ واقعا صاف برای کار قلم خود نیاز دارید.

اکثر صاف‌ترین کاغذهایی که با مدادهای گرافیتی استفاده می‌کنید، به خوبی در طراحی‌های قلمی به شما کمک می‌کنند.

حالا بیایید ادامه دهیم. اغلب شما فقط می خواهید از یک کاغذ بریستول با کیفیت خوب برای تکمیل نقاشی های قلم خود استفاده کنید.

 

 

 

بهترین کاغذ طراحی برای مداد رنگی

مدادهای رنگی از نظر ساخت و ساز بسیار شبیه به مدادهای گرافیتی هستند. به همین دلیل تمام توصیه های من در بالا دقیقاً همان چیزی است که در یک کاغذ طراحی با کیفیت برای مداد رنگی توصیه می کنم.

البته این یک موضوع ترجیحی است، اما به احتمال زیاد کاغذ نسبتا صاف می خواهید و اگر بتوانید آن را بخرید، کاغذ سنگین تری خواهید داشت. به یاد داشته باشید، هر چه وزن سنگین تر باشد، کاغذ ضخیم تر و محکم تر است!

 

 

 

انواع برند های حرفه ای کاغذ

 

  • بریستول
  • فابریانو
  • اشتنباخ
  • الر

 

 

 

خرید کاغذ فابریانو

این برند که محصول شرکت ایتالیایی فابریانو(Fabriano) است، در بین هنرمندان ایرانی بسیار محبوب و شناخته شده است، البته این مورد بیشتر بدلیل نبود انتخاب دیگر در بازار ایران است.

فابریانو بصورت رول و شیت یا پلیت در بازار موجود است، و رول ها با عرض ۱.۵ متر و طول ۱۰ -۱۵ متر و برگه ها تا سایز A در بازار عرضه میشوند که نیاز تمام سایز ها را برطرف می‌کنند.

 

 

کاغذ های مناسب طراحی فابریانو در گِرم های ۱۲۰-۱۶۰-۲۰۰-۲۲۰ گرم وجود دارند که نوع آخر به مقوای ایربراش نیز معروف است و سطح صاف و مخملی دارند، البته گِرم های بیشتر نیز دارند که در طراحی با آبرنگ مناسب است.

 

 

 

کاغذ اشتنباخ (Steinbach) – کاغذ مخصوص نقاشی

 

اشتنباخ آلمان شاید اولین کاغذی است که هر شخصی که زمانی نقاشی میکرده آن را میشناسد،البته این مورد بیشتر بدلیل تولید و عرضه انواع تقلبی آن در بازار ایران است.

 

کاغذ اشتنباخ در وزن های ۱۵۰-۲۰۰-۲۵۰ گرم تولید میشود، در ایران بیشتر نوع ۱۵۰ گرم مرسوم است و فروشگاه ها موجود دارند.

 

 

کاغذ اشتنباخ علاوه بر آلمان در هلند، ترکیه و ایران نیز تولید میشود، که به ترتیب کیفیت آن افت میکند.

اشتنباخ اصل دارای یک سطح پرز دار و یک سطح کاملا صاف است و گوشه آن اشتنباخ به آلمانی حک شده است.

 

کاغذ مخصوص سیاه قلم بریستول

کاغذ بریستول که بهترین نوع آن مخصوص شرکت استراثمور(strathmore) آمریکا میباشد، بریستول ۵۰۰ در بین طراح های خارج از ایران معروف است البته به اسم کاغذ یا مقوا یا برد مخصوص ایربراش هم گفته میشود و گرم آن در دونوع ۲۰۰ و ۲۵۰ گرم میباشد.

این نوع کاغذ در ایران بدلیل کشور سازنده نایاب است و مواردی هم که دیده شده محصول شرکت استراثمور نبوده و محصول هلند، آلمان و ایتالیا هستند که آن ها نیز کیفیت بالایی دارند.

 

 

کاغذ الر(ElleErre):

شاید برای هنرمندانی که از کاغذ یا مقوای الر استفاده میکنند جالب باشد که کاغذ مخصوص سیاه قلم الر نیز محصول کارخانه فابریانو است، این کاغذ نیز بین هنرمندان ایرانی شناخته شده است.

تفاوت این کاغذ با دیگر کاغذ های فابریانو بافت چکشی یک سمت کاغذ و تنوع رنگ بالا(۲۷ رنگ ) میباشد، و بیشتر نیز بدلیل تنوع رنگ بعنوان یک محصول مجزا تولید شده است ولی در ایران بیشتر رنگ شیری یا سفید آن موجود است.

 

 

 

کاغذ مخصوص سیاه قلم سی آگران:

شرکت کانسون(canson) یک شرکت فرانسوی است. کانسون مانند شرکت‌هایی که تا به اینجا به انها اشاره شد، انواع کاغذ و مقوا برای نقاشی و طراحی را تولید می‌کند،

از مهمترین محصولات شرکت کانسون می‌توان به کاغذ مخصوص سیاه قلم، سی آگران اشاره کرد، که در وزن‌های ۱۲۵-۱۸۰-۲۲۴ گرم تولید می‌شود، در ایران بیشتر ۱۸۰ گرم وارد می‌شود و در سایزهای B موجود می‌باشد.

هر کدام از برند ها و کاغذ هایی که معرفی کردیم خصوصیات و کیفیت مخصوص خود را دارا میباشند و چون صاحب نام هستند محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند که در بین طراحان و نقاشان شناخته شده است.

 

 

 

نکاتی در مورد انواع کاغذ ها

  • « قطر» ضخامت ورق کاغذ را نشان می دهد.
  • هرچه قطر بیشتر باشد، کاغذ ضخیم تر است.
  • از آنجایی که طراحی با زغال اغلب یک فرایند پرحرکت است، با توجه به میزان فشار، کاغذ ضخیم انتخاب مناسب تری است.
  • اندازه اهمیت چندانی در تعیین کاغذ مناسب طراحی با زغال ندارد.
  • به دنبال کاغذهای بدون اسید باشید.
  • این نوع کاغذ PH خنثی دارد(سطح ۷).
  • کاغذی که برای طراحی انتخاب می کنید باید در برابر تابش نور خورشید مقاوم بوده و تغییر رنگ ندهد.
  • کاغذهای نیمه شفاف در طراحی تصاویر روی هم پیچیده کاربرد دارند.اما در نظر داشته باشید که طراحی با زغال بر روی این نوع کاغذ ها دشوار است.
  • باید مراقب لکه گذاری و استفاده از فشارهای مختلف جانب احتیاط را رعایت کنید.
  • در هنگام خرید به کاغذها دست بزنید. زیرا بافت هر یک توسط تولیدکننده های مختلف متفاوت است.
  منبع:helloartsy

 

امیدواریم که مطلب معرفی بهترین کاغذ طراحی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

 

 

 

 

 

آموزش مارولوس

سفارش انجام پروژه هنر

انجام انواع پروژه دانشجویان هنر رشته {طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لوگو، خوشنویسی، هنرتجسمی، طراحی نقوش سنتی(ختایی- اسلیمی)، گرافیک و...}

سفارش پروژه هنر

میخواهم سفارش بدم
آموزش طراحی پارچه روسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Click to Call
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

انجام پروژه های دانشجویی

رشته های هنر ، تاریخ ، باستان شناسی

پایان نامه کارشناسی-ارشد- رساله دکتری
پروژه های عملی(دستی – نرم افزاری)